Monday, August 30, 2010

Wednesday, August 25, 2010

Kategori Pohon Apakah yang Anda Tergolong?

Tarikh Lahir
 
Jenis Pohon
 
23 Disember - 1 Januari
Apel
2 Januari - 11 Januari
Fir
12 Januari - 24 Januari
Elm
25 Januari - 3 Februari
Cypress
4 Februari - 8 Februari
Poplar
9 Februari - 18 Februari
Cedar
19 Februari - 28 Februari
Pinus / Pine
1 Mac - 10 Mac
Weeping Willow
11 Mac - 20 Mac
Lime
21 Mac
Oak
22 Mac - 31 Mac
Halzelnut
1 April - 10 April
Rowan
11 April - 20 April
Maple
21 April - 30 April
Walnut
1 Mei - 14 Mei
Poplar
15 Mei - 24 Mei
Chestnut
25 Mei - 3 Jun
Ash
4 Jun - 13 Jun
Hornbeam
14 Jun - 23 Jun
Fig
24 Jun
Birch
25 Jun - 4 Julai
Apel
5 Julai - 14 Julai
Fir
15 Julai - 25 Julai
Elm
26 Julai - 4 Ogos
Cypress
5 Ogos - 13 Ogos
Poplar
14 Ogos - 23 Ogos
Cedar
24 Ogos - 2 September
Pinu / Pine
3 September - 12 September
Weeping Willow
13 September - 22 September
Lime
23 September
Olive
24 September - 3 Oktober
Hazelnut
4 Oktober - 13 Oktober
Rowan
14 Oktober - 23 Oktober
Maple
24 Oktober - 11 November
Walnut
12 November - 21 November
Chestnut
22 November - 1 Disember
Ash
2 Disember - 11 Disember
Hornbeam
12 Disember - 21 Disember
Fig
22 Disember
Beech

APEL, Si Cinta
Penuh pesona dan daya tarik, menyenangkan, petualang, senstif, selalu dalam cinta, suka dicintai dan mencintai, teman yang penyayang dan dapat dipercaya, sangat dermawan, pemikiran teknis, hidup untuk hari ini, ahli filsafat penuh imaginasi

FIR, Si Misterius
Kamu yang bernaung di bawah pokok ini adalah seorang yang mempunyai cita rasa yang hebat! Kamu suka kepada apa sahaja yang cantik dan menawan. Kamu tidak pandai mengawal kemarahan dan tidak mahir menghilangkan stress. Kamu degil serta tidak mahu menerima pendapat orang lain. Namun, kamu boleh bekerjasama dengan sesiapa sahaja. Kamu harus dikurniakan pasangan yang boleh diharap, mempunyai tahap seksual yang tinggi serta berbakat.

ELM, Si Mulia
Hey, kamu yang bernaung di bawah pokok ini adalah seorang yang lembut hatinya. Hati kamu mudah rapuh apabila dikecewakan atau apabila menerima berita sedih. Namun, sikap periang itu penyelamat kamu. Kamu seronok mengenali pelbagai ragam manusia dan membuat keputusan berdasarkan kata hati. Kamu tidak suka mendengar nasihat orang lain dan agak degil. Pasangan kamu? Tentulah seorang yang bijak bergaya, lemah lembut, dan penuh sikap sense of humour.

CYPRESS, Si Setia
Kamu yang sangat optimistik! Apa yang diinginkan, sedaya upaya akan dicapai. Kamu juga tabah dan tidak mudah patah semangat. Kamu seorang penyimpan rahsia yang baik, itulah punca kamu boleh dipercayai dan disenangi oleh orang ramai. Kamu bijak membahagikan masa serta mudah berasa simpati. Kamu tidak suka untuk bersendirian, kadang kala bersikap panas baran dan tidak penyabar. Pasangan kamu perlulah seorang yang banyak cakap supaya kamu tidak sunyi.

POPLAR, Si Tidak Keruan
Kamu seorang yang kelam-kabut. Ada sahaja yang kamu risaukan. Oleh itu, jangan selalu amalkan buat kerja di saat-saat akhir. Kamu mempunyai personaliti yang menyenangkan. Kamu tidak suka menyusahkan orang lain dan mudah berasa kasihan. Kamu seorang yang boleh diharap. Kamu seorang yang memilih pasangan. Sampai bila akan dapat pasangan yang diidamkan jika terlalu memilih.

CEDAR , Si Percaya Diri
Kecantikan yang langka, tahu bagaimana beradaptasi, menyukai kemewahan, cenderung memandang rendah orang lain, percaya diri, tidak sabar, mempunyai banyak bakat, pekerja keras, optimis, menunggu cinta sejati, dapat membuat keputusan cepat.

PINE, Si Pencinta Kedamaian
Kamu hidup dalam keadaan yang harmoni. Kamu suka berunding dan pandai mempengaruhi orang lain. Kamu gemar berkreativiti dan berseni. Kamu tidak suka kepada penipu dan tidak mahu berkawan dengan sesiapa sahaja yang telah menipu kamu. Oleh itu, kamu harus pandai memilih kawan dan jangan peramah sangat. Pasangan kamu juga haruslah seorang yang bercita-cita tinggi, gemarkan kesenian seperti kamu dan bertanggungjawab.

WEEPING WILLOW, Si Melankolis
Kamu seorang yang suka berkeluarga. Pada kamu, keluarga merupakan aset utama dalam hidup. Hidup kamu penuh dengan harapan dan suka memberi pendapat. Kamu tidak mudah terpengaruh. Penampilan kamu menawan dan sering mendapat perhatian. Kamu tidak bijak mengawal kewangan dan sering mengabaikan soal kesihatan. Kamu sering kecewa dalam bercinta kan? Oleh itu, pasangan yang baik hati, memahami, setia dan cantik/hensem sesuai buat kamu.

LIME, Si Peragu
Menerima hidup apa adanya. Kamu tidak mudah mempercayai orang lain dan sentiasa berhati-hati apabila berhadapan dengan orang lain. Kamu sukakan kehidupan yang sederhana dan gemarkan suasana kepulauan. Kamu sanggup berkorban apa sahaja untuk orang tersayang. Kamu seorang yang setia dan tidak kuat cemburu. Oleh itu, pasangan kamu haruslah seorang yang peramah, sukakan kanak-kanak serta pemalu.

HAZELNUT, Si Luar Biasa
Kamu memang luar biasa dalam cita rasa. Kamu sangat memahami. Kamu peramah dan bijak melontarkan idea. Kamu seorang pejuang oleh itu jangan sesiapa cari fasal dengan kamu. Kamu mempunyai daya penarik seksual yang tinggi dan seorang yang popular dalam kalangan teman-temanmu. Kamu tidak suka menilai seseorang daripada luaran. Kamu boros. Pasangan kamu, mestilah yang segak berhaya dan tidak kuat cemburu.

ROWAN, Si Sensitif
Kamu seorang yang berfikiran logik akal. Kamu suka berpandukan fakta dan tidak akan berkata-kata sebarangan tanpa bukti. Kamu gemar mencari perhatian dan seorang yang periang. Kamu seorang yang bekerja keras namun hati kamu selalu terusik apabila orang di sekelilingmu berlawak kasar. Kamu beremosi, bersungguh-sungguh dan suka pada nombor. Pasangan kamu? Semestinya seorang yang peramah, cantik luar dan dalam serta tahan lasak.

MAPLE, Si Pemikir Bebas
Kamu seorang yang mementingkan keaslian. Kamu tidak suka berpura-pura dan tidak hipokrit. Kamu bercita-cita tinggi dan suka membangga diri. Kamu mempunyai tahap keyakinan yang tinggi sehingga ada orang yang tergugat kemampuan kamu. Kamu mudah menerima pendapat orang lain dan sentiasa ingin belajar perkara baru. Namun, sikap memilih kawan itu perlu dikurangkan sikit. Pasangan kamu? Haruslah yang bijak mengambil hati dan manja.

WALNUT, Si Gelora
Hidup kamu penuh berwarna-warni. Kamu berfikiran jauh, mempunyai reaksi yang tidak boleh dijangka dan bercita-cita tinggi. Kamu tidak tahan dengan karenah orang lain dan tidak suka dipermainkan. Kamu mempunyai tahap kesabaran yang harus dipuji. Namun, sekali, awas bagi sesiapa yang telah menyakiti kamu, kamu bukan seorang yang pemaaf. Pasangan kamu perlulah seorang yang memahami, ringkas bergaya dan bijak.

CHESTNUST TREE, Si Jujur
Kecantikan yang sukar ditemui, mempunyai rasa keadilan yang cukup baik, menarik, diplomatis, sensitif dalam kelompok, kadang-kadang bersikap layaknya pemimpin, merasa tidak mengerti akan cinta, susah menemukan pasangan

ASH TREE, si Ambisi
Daya tarik yang luar biasa, tidak perduli terhadap kritik, ambisius, pintar, bertalenta, senang akan tantangan, kadang egois, dapat dipercaya, kadang pikiran menguasai kata hati dan memandang tinggi arti persahabatan.

HORNBEAM, Si Citarasa Tinggi
Kamu mempunyai kecantikan luaran dan dalaman. Tidak hiraulah mengapa lelaki/perempuan ramai memuja kamu. Jika kamu seorang lelaki, kamu dalam kategori kacak dan begitulah sebaliknya. Pada kamu, setiap cita rasa perlu dipilih kerana kecantikan itu harus dipuja. Cenderung egois, pemimpin yang rasional dan disiplin tinggi. Kamu suka pada keselesaan dan suka pada muzik. Kamu tidak pandai membuat keputusan sendiri dan tidak pandai berdikari. Kamu mengidamkan pasangan yang baik hati, tidak beremosi, serta berduit.

FIG TREE, Si Sensitif
Kamu mempunyai daya ingatan yang kuat di samping pemikiran yang tajam. Kamu tidak suka kepada pertelagahan yang membawa kepada pergaduhan. Sememangnya kamu pencinta kedamaian. Kamu seorang yang setia dan pandai mengambil hati. Namun, kamu seorang yang kuat cemburu dan tidak gemar bersosial. Kamu bijak, pencinta haiwan, dan jujur. Pasangan kamu perlulah seorang yang tidak banyak ragam dan tidak kuat merajuk.

OAK, Si Gagah Berani
Hah, ternyata kamu tidak gentar dengan cabaran. Kamu seorang pencinta laam semulajadi. Kamu tidak suka orang yang mengutuk dan tikam belakang. Sikap natural kamu itu memudahkan orang di sekelilingmu. Kamu jenis tidak kisah dan sentiasa mendahului orang lain dalam pelbagai perkara. Namun, sikap pemalas kamu itu perlu dijauhi. Orang yang peramah, penyayang, dan sopan santun sesuai menjadi pasangan kamu.

BIRCH, Si Inspirasi
Menyukai kehidupan, atraktif, elegan, modis,bersahabat,  menyukai hidup alami dalam ketenangan,  tidak terlalu berambisi, penuh dengan imaginasi, mampu  menciptakan suasana  yang tenang.

OLIVE TREE, Si Bijaksana
Menyukai suasana yang damai dan tenang. Kamu tidak sukakan keganasan dan sentiasa mahu berkawan dengan sesiapa sahaja. Kamu seorang yang bertanggungjawab dan bertoleransi. Kamu pendengar yang baik, gemar memberikan nasihat, pencinta keadilan dan pemurah. Kamu sangat sensitif dan sering berkecil hati dengan orang di sekelilingmu. Kamu suka membaca, jujur dalam perhubungan dan mengharapkan pasangan sebegitu.

BEECH, Si Kreatif
Citarasa baik, peduli terhadap penampilannya, materialistis, si organizer yang baik untuk kehidupan dan perjalanan kariernya, ekonomis, pemimpin yang baik, rasional, menjaga kondisi tubuh dengan baik seperti diet, olahraga dll.

Saturday, August 21, 2010

Song of the Week! [Eminem & Rihanna - Love the Way You Lie]



(Rihanna)
Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie
I love the way you lie
I love the way you lie

(Eminem)
I can't tell you what it really is
I can only tell you what it feels like
And right now there's a steel knife
In my windpipe
I can't breathe
But I still fight
While I can fight
As long as the wrong feels right
It's like I'm in flight
High of a love
Drunk from the hate
It's like I'm huffing paint
And I love it the more that I suffer
I sufficate
And right before I'm about to drown
She resuscitates me
She fucking hates me
And I love it
Wait
Where you going
 I'm leaving you
No you ain't
Come back
We're running right back
Here we go again
It's so insane
Cause when it's going good
It's going great
I'm Superman
With the wind in his bag
She's Lois Lane
But when it's bad
It's awful
I feel so ashamed
I snap
Who's that dude
I don't even know his name
I laid hands on her
I'll never stoop so low again
I guess I don't know my own strength

(Rihanna)
Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie
I love the way you lie
I love the way you lie

(Eminem)
You ever love somebody so much
You can barely breathe
When you're with them
You meet
And neither one of you
Got that warm fuzzy feeling
Yeah them chills
Used to get 'em
Now you're getting fucking sick
Of looking at 'em
You swore you've never hit 'em
Never do nothing to hurt 'em
Now you're in each other's face
Spewing venom
And these words
When you spit 'em
You push
Pull each other's hair
Scratch, claw, bit 'em
Throw 'em down
Pin 'em
So lost in the moments
When you're in 'em
It's the rage that took over
It controls you both
So they say it's best
To go your separate ways
Guess that they don't know ya
Cause today
That was yesterday
Yesterday is over
It's a different day
Sound like broken records
Playin' over
But you promised her
Next time you'll show restraint
You don't get another chance
Life is no Nintendo game
But you lied again
Now you get to watch her leave
Out the window
Guess that's why they call it window pane

(Rihanna)
Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie
I love the way you lie
I love the way you lie

(Eminem)
Now I know we said things
Did things
That we didn't mean
And we fall back
Into the same patterns
Same routine
But your temper's just as bad
As mine is
You're the same as me
But when it comes to love
You're just as blinded
Baby please come back
It wasn't you
Baby it was me
Maybe our relationship
Isn't as crazy as it seems
Maybe that's what happens
When a tornado meets a volcano
All I know is
I love you too much
To walk away though
Come inside
Pick up your bags off the sidewalk
Don't you hear sincerity
In my voice when I talk
Told you this is my fault
Look me in the eyeball
Next time I'm pissed
I'll aim my fist
At the dry wall
Next time
There will be no next time
I apologize
Even though I know it's lies
I'm tired of the games
I just want her back
I know I'm a liar
If she ever tries to fucking leave again
I'mma tie her to the bed
And set this house on fire

(Rihanna)
Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie
I love the way you lie
I love the way you lie..


* I really really REALLY like this song. When I first look at the lyrics and at the same time, hear Marshall Bruce singing this song, I almost...cried.. This song is very sampai to me, you know. The feel is there, it is SO there. Honestly, I think he's the only rapper that raps about things or situations that concerns about LIFE. Other rappers, they're all just merepek sana-sini and cursing and swearing and basically their songs are about SEX only. So, Marshall Bruce Mathers III, you've done a great job, again. ^^ *

Sunday, August 15, 2010

Hari Ahad yang Membengongkan

Lepas sahur, tido balek. then, bangun pukul brape? 11.30! Ape Kejadaaaaaaahhhh awal gile bangun. hadoi.. tibe-tibe, leher pampers argh,mcm lenguh la plak.. [lenguh? sakit?] orang tua-tua kata, ni namanya sebab salah tidur or salah bantal. solutionnye adelah - pukul or hentak bahagian leher yang lenguh tu menggunakan bantal yang anda tidur. TAPI, anda tidak boleh hentak leher anda sendiri, haruslah menggunakan khidmat orang lain dan hentak dari belakang. [bukan depan, atas, bawah, tepi, dan sebagainya].

lepastu? mandi lah kan. yang si paip kepada si shower ni pulak, gile ketat nak mampos! disebabkan semua room-mate pampers xde, so automatically paip-shower-ketat ini berpunca daripada budak-bilik-sebelah. [dua bilik di ameenah share toilet yang berada di tengah-tengah antara dua bilik tersebut]. selalu sangat ah pampers berhadapan dengan situasi paip-shower-ketat ni [yg kat toilet ni je laaa]. tutup sikit-sikit sudaaaahhh, tak perlulah kan nak ketat-ketat bagaaaiii. huh. Ape, kuat sangat ke tangan uolls tuuu.. duhh~ *uolls - quote from K.N*

urm..so, pasal bangun awal, leher sakit/lenguh dan paip yang ketat tu, menjadikan Ahad ini sesuatu yang membingungkan atau membengongkan? hurmm......


[now, pampers is *note here that pampers is in singular form, okaaayyy* off to Asiah, to buy Nasi Lemak. hah.kalau tak bukak gerai-kecik Nasi Lemak tu, memang sah-sah and confirm lah Ahad kali ini membengongkan]

Saturday, August 14, 2010

Song of the Week! [Travie McCoy - Billionaire]






(Bruno Mars)
I wanna be a billionaire so fucking bad.
Buy all of the things I never had.
I wanna be on the cover of Forbes magazine.
Smiling next to Oprah and the Queen.
Oh everytime I close my eyes I see my name in shining lights.
Yeah a different city every night oh I swear the world better prepare for when i'm a billionaire.

(Travie McCoy)
Yeah I would have a show like Oprah I would be the host of.
Everyday christmas give Travie a wish list.
I'd probably pull an Angelina and Brad Pitt and adopt a bunch of babies that ain't never had shit.
Give away a few mercedes like here lady have this.
And last but not least grant somebody there last wish.
It's been a couple months that i've been single so you can call me Travie Claus minus the ho ho.
Ahaa get it.
I'd probably visit where Katrina hit and damn sure do alot more than FEMA did.
Yeah can't forget about me stupid.
Everywhere I go imma have my own theme music.

(Bruno Mars)
Oh everytime I close my eyes I see my name in shining lights.
Oh ye-eah a different city every night oh I swear the world better prepare for when i'm a billionaire.
Oh oh oh oh when i'm a billionaire.
Oh oh oh oh.

(Travie McCoy)
I'll be playing basketball with the president.
Dunking on his delegates.
Then I compliment on his political etiquette.
Toss a couple milli in the air just for the heck of it
But keep the fives, twentys, tens, and bens completely separate
And yeah I'll be in a whole new tax bracket
We in recession but let me take a crack at it
I'll probably take whatevers left and just split it up
So everybody that I love can have a couple bucks
And not a single tummy around me would know what hungry was
Eating good sleeping soundly
I know we all have a similar dream
Go in your pocket pull out your wallet
And put it in the air and sing

(Bruno Mars)
I wanna be a billionaire so fucking bad
Buy all of the things I never had
Uh, I wanna be on the cover of Forbes magazine
Smiling next to Oprah and the Queen
Oh everytime I close my eyes I see my name in shining lights.
Yeah a different city every night oh I swear the world better prepare for when i'm a billionaire.
Oh oh oh oh when i'm a billionaire.
Oh oh oh oh.
I wanna be a billionaire so fucking bad...